1. ZACHĘCAJĄCE MIESZKANIE
Aby najemca chciał zamieszkać w Twojej nieruchomości, mieszkanie musi być po prostu atrakcyjne. Zadaj sobie pytanie, czy Ty sam np. będąc studentem chętnie wynająłbyś u siebie pokój? Im gorsza prezencja i warunki zamieszkania, tym trudniej będzie Ci znaleźć chętne osoby do współpracy, a np. meblościanka zdecydowanie utrudni Ci znalezienie najemcy. Przeprowadź remont, zadbaj o odpowiedni standard oraz o funkcjonalność, wyposaż mieszkanie w nowoczesny sprzęt – dzięki tym zabiegom na pewno łatwiej znajdziesz lokatora. Mieszkanie ma być ładne i zachęcać, aby w nim zamieszkać, to absolutna podstawa, w przeciwnym wypadku, aby stać się konkurencyjny, będziesz zmuszony zdecydowanie obniżyć cenę wynajmu.
2. ODPOWIEDNIE OGŁOSZENIE
Wielu właścicieli nie przywiązuje wagi do tego kluczowego aspektu, podczas gdy dla firm zarządzających jest jednym z priorytetów. Właściwe ogłoszenie to Twoja przepustka do zainteresowania ze strony najemców! Upewnij się, że ogłoszenie zawiera szczegółowe informacje dotyczące mieszkania oraz okolicy, że uwydatniłeś zalety lokalizacji (załącz mapkę), a treść jest zwięzła, konkretna i czytelna. Warto zadbać o profesjonalną sesję zdjęciową z home-stagingiem do wykorzystania w ogłoszeniach. Spacer wirtualny będzie także dodatkowym atutem, chociaż sprawdzi się jedynie w świeżo wyremontowanych nieruchomościach. Ogłoszenie jest pierwszym elementem selekcji zainteresowanych osób, dlatego zadbaj, aby Twoje wymagania były w nim odpowiednio zaznaczone, ale nie przesadzaj z warunkami, aby nie zniechęcić potencjalnych chętnych. Gdzie publikować ogłoszenia? To zależy od miasta i jego specyfiki, ale zwróć szczególna uwagę na portale takie jak Facebook, OLX oraz gumtree. Aby ocenić, czy Twoje ogłoszenie jest konkurencyjne porównaj je po prostu z innymi, zwłaszcza z ogłoszeniami firm zarządzających - to da Ci odpowiedź, nad czym warto jeszcze popracować i co poprawić.